Dnevnik prehrane

DNEVNIK PREHRANE Što ako postoji jedna promjena u vašim navikama, koja može dovesti do smanjenja vaše težine ili do promjene u vašim navikama vezanim za prehranu? Možda vam se čini predobro da bi bilo istinito, ali jednostavnim vođenjem dnevnika prehrane može vas potaknuti da jedete zdravije, unosite manje kalorija nego što ste do sada unosili. S obzirom na ubrzan ritam života , što za sobom povlači nepravilnu prehranu i povećanu tjelesnu težinu.

DNEVNIK PREHRANE Što ako postoji jedna promjena u vašim navikama, koja može dovesti do smanjenja vaše težine ili do promjene u vašim navikama vezanim za prehranu? Možda vam se čini predobro da bi bilo istinito, ali jednostavnim vođenjem dnevnika prehrane može vas potaknuti da jedete zdravije, unosite manje kalorija nego što ste do sada unosili. S obzirom na ubrzan ritam života , što za sobom povlači nepravilnu prehranu i povećanu tjelesnu težinu. Kao jedan od prvih mehanizama borbe protiv nepravilne prehrane i povećane tjelesne težine nastupa dnevnik prehrane. Većina populacije kada govorimo o prehrani ima selektivno pamćenje o onome što su jeli tijekom dana. Kao jedan od pokazatelja selektivnog pamćenja kada je riječ o unosu hrane tokom dana zaboravljanje onih malim usputnih obroka, kao što su kolačići, razni gazirani napitci, razne grickalice itd. Niz studija pokazalo je da ljudi koji vode dnevnik prehrane , imaju veću uspješnost u borbi protiv viška kilograma. Postoji niz metoda koje se mogu koristit za vođenje, kao što su razne aplikacije koje možete naći na internetu ili pisanje zabilješki u rokovnik. U početku je najbolje da koristite klasično pisanje u rokovnik, zbog stvaranja navika praćenja što jedete i svoje jednostavnosti. Osnovne smjernice za vođenje dnevnika prehrane su : datum, vrijeme, namirnica koju ste pojeli, veličina porcije od 1 do 5 i vremenski period kada ste jeli, kako ste se osjećali prije i poslije jela, razlog jela ( glad ili stres i emocije ). Praćenjem onoga što ste pojeli tokom jednog dana omogućava vam uvid koju grupu namirnica unosite u kojoj količini. Kada govorimo o grupama namirnica mislimo na kruh i žitarice, meso, mlijeko i mliječne proizvode, povrće i voće. Npr. ukoliko ste tokom cijelog dana upisali da ste samo jednom konzumirali voće ili povrće, dolazimo do zaključka o smanjenom unosu s obzirom na preporučen dnevni unos. Isto tako kroz dnevnik prehrane pratimo unos gaziranih sokova, raznih grickalica, brze hrane itd u usporedbi sa zdravim namirnicama. Uz pomoć rubrike o veličini porcije tijekom jednog obroka biti će pokazatelj još jednog od problema prehrane, a radi se o veličini same porcije jer osim što porcije mogu biti obilne one mogu biti i siromašne. Vrlo je bitno isto tako zapisati vremenski period kada jedete, jer kasni obroci su najveći neprijatelj našeg tijela i borbe protiv nepotrebnih kilograma, a rani doručak aktivator našeg metabolizma. S obzirom na čestu pojavu među populacijom intolerancije na hranu, dnevnik vam može biti pokazatelj intolerancije na hranu uz pomoć rubrike kako ste se osjećali prije i poslije jela. Jer ako se osjećate naduti, imate mučnine ili dijareu nakon konzumacije mlijeka ili mliječnih proizvoda može upućivati da ste intolerantni na laktozu. Praćenjem što jedete kako jedete dovodi do promjena u vašoj svakodnevnoj prehrani. Ukoliko kroz dnevnik vidite greške u prehrani lakše ih je ispraviti , kroz sljedeći dan odnosno tjedan. Jer svaka promjena u prehrambenim navikama bila ona i mala ima dugoročan pozitivan učinak za naše zdravlje.


Besplatna dostava!

Za narudžbe iznad 400 kn.

Preuzmite u poslovnici

Kupite online i preuzmite u najbližoj poslovnici

Sigurno online plaćanje!

Powered by T-Com PayWay