Aminokiseline

Važnost aminkiselina u prehrani kako kod sportaša tako i kod rekreativaca

 

          Kada govorimo o zastupljenosti suplemenata u prehrani sportaša kao i rekreativaca prvo mjesto zauzimaju proteini i aminokiseline. Važno je naglasiti da su aminokiseline gradivni elementi proteina, što nas dovodi do zaključka da naša dnevna potreba za proteinima je u osnovni potreba za aminokiselinama. U ovom članku čemo objasniti važnost samih aminokiselina u našem tijelu, isto tako važnost pravilnog unosa pojedinih aminokiselina da bi se zadovoljile potrebe za tvorbu hormona, enzima, neutransmitera, antitijela itd.

Važnost aminkiselina u prehrani kako kod sportaša tako i kod rekreativaca

 

          Kada govorimo o zastupljenosti suplemenata u prehrani sportaša kao i rekreativaca prvo mjesto zauzimaju proteini i aminokiseline. Važno je naglasiti da su aminokiseline gradivni elementi proteina, što nas dovodi do zaključka da naša dnevna potreba za proteinima je u osnovni potreba za aminokiselinama. U ovom članku čemo objasniti važnost samih aminokiselina u našem tijelu, isto tako važnost pravilnog unosa pojedinih aminokiselina da bi se zadovoljile potrebe za tvorbu hormona, enzima, neutransmitera, antitijela itd.

POZITIVNE STRANE UNOSA AMINOKISELINA U NAŠOJ PREHRANI

  1. Anabolički učinak – tijekom raznih kliničkih istraživanja došlo se do zaključka da aminokiseline kao što su arginin, histidin, lysin, methionin i  ornithin mogu utjecati na hormon rasta ( Kreider 1993 ). Tijekom 21 stoljeća najviše istraživanja je rađeno za kombinaciju aminokiselina l argini-l ornithin, gdje su studije pokazale da uzimanjem takog aminokiselinskog oblika dolazi do povećanja razine hormona rasta.
  2. Mišićna izgradnja – jedna od osnovnih uloga zbog čega sportaši i rekrativci uzimaju aminokiseline kao jedan od osnovnih dodata u prehrani jest izgradnja mišićne stanice i njen oporovatak nakon traume ( treninga/natjecanja).
  3. Gradivni element hormona – Kao jedna od osnovnih gradivnih komponenti hormona su aminokiseline, kao u primjeru inzulina. Što dovodi do zaključka da pravilan unos aminokiselina u prehrani i kroz dodatke u prehrani održava razinu hormona ili potiče njihovo lučenje kako smo naveli.
  4. Usporava starenje – l-arginin se smatra aminokiselinom koja usporava procest starenja.
  5. Izvor energije – proteine odnosno njihove gradivni blokovi imaju energetsku vrijednost ( 4 kcal/g ), pa tako sudjeluju u procesu stvaranja energije isto kao ugljikohidrati i masti.
  6. Gradivna uloga – glavni gradivni elementi organa tkiva,stanica, mišića, kože i noktiju.
  7. Regulacija metabolizma i tjelesne težine – tu možemo izdvojiti dvije aminokiseline: l-leucin i l-carnitin. L-leucin ima utjecaj na regulaciju tjelesne težine kod pretilih osoba, dok l-carnitin ubrzava proces metabolizma masti tijekom treninga. Svoj največi efekt postiže kada je vezan na chromium picolate.
  8. Poboljšava imunitet – sudjeluju u stvaranju antitijela.


Besplatna dostava!

Za narudžbe iznad 400 kn.

Preuzmite u poslovnici

Kupite online i preuzmite u najbližoj poslovnici

Sigurno online plaćanje!

Powered by T-Com PayWay